ABC-garantie vervalt per 1 januari 2024

Nieuws

ABC-garantie vervalt per 1 januari 2024

ABC garantie

Per 1 januari 2024 komt de ABC-garantie op onze zwemlessen te vervallen.

Aan de ouders/verzorgers van onze zwemleskinderen,

Tot onze spijt moeten we meedelen dat wij per 1 januari 2024 zullen stoppen met de ABC-garantie van onze zwemlessen. De reden hiervoor is dat we de afgelopen jaren hebben geconstateerd dat te veel kinderen meer dan de 96 zwemlessen nodig hebben om het Zwem-ABC af te ronden.

De afgelopen 10 jaar hebben wij een garantie aan kunnen bieden van 96 zwemlessen. Wanneer een kind meer dan 96 zwemlessen nodig had, waren er geen kosten meer verbonden aan de lessen tot het afzwemmen voor C.

Gemiddeld gezien doet een kind er bij Sportfondsen Rotterdam 92 zwemlessen over om het complete Zwem-ABC te behalen. We zien echter steeds meer kinderen die veel meer dan dit gemiddelde aantal zwemlessen nodig hebben.

Uit onderzoek van het Mulier Instituut en de Onderwijsinspectie is gebleken dat de algemene motorische vaardigheden, kracht en fitheid van basisschoolkinderen de afgelopen 10 jaar verder is afgenomen. Dit zien we dus ook terug in onze zwemlessen. Het is voor ons hierdoor niet meer haalbaar om de ABC-garantie te handhaven.

Met ingang van 2024 geldt er geen ABC-garantie meer. Dat betekent wanneer er meer dan 96 zwemlessen nodig zijn om het ABC te halen deze niet meer gratis aangeboden worden. Voor kinderen die op 1 januari 2024 al ‘in de garantie zitten’ geldt dat zij dit recht behouden.

Wij beseffen ons dat dit bericht een grote teleurstelling kan zijn. Wij kunnen alleen maar hopen op ieders begrip.

Voor vragen en/of opmerkingen kun je een bericht sturen naar j.pott@sportfondsen.nl Vragen zullen dan zo spoedig mogelijk worden beantwoord.

De gewijzigde zwemlesvoorwaarden kun je hier nalezen.

Cookies op onze website

Deze website maakt gebruik van cookies om de nodige websitefuncties te bieden. Om de websitenavigatie en jouw online ervaring te verbeteren, websiteverkeer, gebruik en interactie te analyseren en om te helpen bij onze marketing- en advertentie-inspanningen.